Concacomerç Comerç Proximitat Conca Odena

Neix concacomerç.cat, la nova plataforma per impulsar el comerç local de La Conca d’Òdena

La Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena (MICOD) i els set ajuntaments que la integren han impulsat concacomerç.cat, una nova pàgina web que neix amb l’objectiu d’impulsar els comerços locals de La Conca d’Òdena. L’acció està inclosa dins del projecte Conca Comerç, iniciat a l’abril, i que van posar en marxa els ajuntaments de la zona i diverses associacions de comerciants amb l’objectiu d’estimular el consum de proximitat davant la crisi econòmica sorgida pel Covid-19.

El nou portal web és una plataforma per tal de donar visibilitat i promocionar els comerços de La Conca, on la ciutadania en pot consultar les diferents promocions i esdeveniments. També inclou una àmplia oferta de restauració i un apartat amb propostes d’oci, cinema, actes culturals, activitats lúdiques, entre d’altres.

Concacomerç.cat vol ser una gran botiga a tocar de casa, amb una oferta sòlida i diversa que, partint de l’actual crisi sanitària, permeti tenir a l’abast, des d’ara i de manera ràpida i intuïtiva, tot allò que l’usuari busqui.

Concacomerç.cat és una de les principals accions del projecte Conca Comerç i és que és una plataforma de serveis que anirà evolucionant en el temps, integrant noves fórmules i eines digitals que facilitin l’entrada al comerç al món 2.0. En aquest sentit és previst en tot moment acompanyar al comerç amb assessorament, formació, suport i atenció des dels diferents ajuntaments.

Els set ajuntaments de la MICOD, que hi participen i impulsen la plataforma són: Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Òdena, la Pobla de Claramunt, Jorba i Castellolí. També hi donen suport diferents associacions de comerciants: Igualada Comerç, Mercat Municipal de la Masuca, Nou Centre d’Igualada, Vilanova Comerç, Unió d’Establiments de Montbui (UEM), Comerç d’Òdena i el Gremi d’hostaleria i restauració de l’Anoia.

 

Conca Comerç, el projecte per a promoure el consum de proximitat

Des que què es va iniciar el projecte ConcaComerç, s’han dut a terme diferents actuacions per promoure el consum de proximitat, tant en xarxes socials com en mitjans de comunicació i en les mateixes botigues. La primera campanya que es va impulsar tenia com a eslògan “Ara més que mai, estem per tu”, a través de la qual els municipis van difondre la relació d’establiments que podien oferir-los serveis, tant aquells de primera necessitat, com aquells que només van poder obrir amb l’arribada de la Fase 1.

En aquests moments s’està duent a terme la segona part de la campanya, “Ara més que mai, jo compro a casa”. En aquest cas es va crear un vídeo que mostrava com obrien les portes de nou els comerços després d’haver hagut de baixar la persiana a causa de la pandèmia. A partir d’ara, se seguirà creant material audiovisual on diferents persones explicaran les raons per comprar a les botigues locals, per tal de sensibilitzar la població. Com ja es va fer en la primera campanya, també s’han distribuït vinils amb l’eslògan, que els comerços llueixen als seus aparadors.

Paral·lelament també s’ha donat suport al món de la restauració i s’ha editat un vídeo publicat ja a xarxes, que sota eslògan «En tenim ganes». Aquest té l’objectiu de transmetre un missatge de confiança, d’il·lusió per tornar-hi, d’activar la gent,.. En definitiva, dinamitzar la reobertura dels restaurants, bars i cafeteries.

ConcaComerç, també ha donat suport en l’àmbit formatiu. Es van organitzar cursos en línia gratuïts i adreçats als comerciants i emprenedors locals, sobre diversos temes, com els nous models de comerç i les eines digitals. Davant de la bona acollida que van tenir aquestes sessions, ja s’està treballant en tirar endavant noves iniciatives formatives.

Search